Art stations fundation - by Grażyna Kulczyk


RENATA PIOTROWSKA - AUFFRET SORCERY

koncept, choreografia
Renata Piotrowska-Auffret

wykonanie, współpraca artystyczna
Tatiana Kamieniecka, Korina Kordova, Magdalena Ptasznik

dramaturgia Eleonora Zdebiak

światła Joanna Leśnierowska

instalacja Anna Gołdanowska

producent wykonawczy
Julia Stryjska

produkcja Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk (PL)

koprodukcja STSpot (JP)

partnerzy
Fundacja Burdąg (PL)
Centrum w Ruchu (PL)
Instytut Adama Mickiewicza (PL)

premiera
6 listopada 2015
Studio Słodownia +3
Stary Browar, Poznań

ASF PL pobierz rider
ASF PL pobierz promo
ASF PL obejrzyj video

Dofinansowano ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego

zdjęcia ©Marta Ankiersztejn_Fotografia

12080252 586041748200455 1204459137808661819 o

W Sorcery powietrze jest głównym tematem i obiektem rytualistycznej eksploracji i manipulacji. Niewidoczne i nieuchwytne, jest jednocześnie witalną substancją. Staje się odczuwalne poprzez praktyki doświadczania-powietrza i formowania-powietrza. Wywołane atmo-sfery pojawiają się jako przelotne pola, zjawiska i twory gloryfikacji, strachu oraz nostalgii.

10955681 586041854867111 2872601349529415906 o

Renata Piotrowska – tancerka, choreografka, performerka, założycielka i prezes stowarzyszenia Towarzystwo Prze-Twórcze. Absolwentka Wydziału Aktorskiego Akademii Teatralnej w Warszawie, ukończyła również szkolenie w Instytucie DMT (Polskim Instytucie Psychoterapii Tańcem i Ruchem). Zajmuje się tańcem i sztukami performatywnymi. Jedną z jej specjalizacji była improwizacja kontaktowa. Piotrowska współpracowała m.in. z warszawskim Teatrem Academia Romana Woźniaka, działającym na pograniczu sztuk wizualnych, plastyki i tańca; oraz z takimi artystami improwizacji i improwizacji kontaktowej (C.I.), jak: Andrew Harwood, Michael Schumacher, Chris Alken, a także z jedną z najważniejszych szkół tańca w Europie, która wiele uwagi poświęca tanecznej improwizacji – SNDO, czyli The School of New Dance Development. Artystka tworzy spektakle i projekty interdyscyplinarne, w których wykorzystuje takie dziedziny sztuki jak taniec, teatr, performance, muzyka, film oraz improwizacja. Przez wiele lat artystka zajmowała się również działalnością pedagogiczną, prowadząc regularne warsztaty i zajęcia improwizacji oraz improwizacji kontaktowej, między innymi tzw. jamy. Obecnie jest w trakcie twórczej ewolucji i prowadzi poszukiwania związane ze sztuką choreograficzną – podejściem sensorycznym i intelektualnym oraz teoriami z zakresu ciała i tańca.