Art stations fundation - by Grażyna Kulczyk


21.06.2014
21:00
Studio Słodownia +3

bilety na stronie malta-festival.pl i punktach sprzedaży eBilet.pl, oraz w Punktach Informacyjnych Starego Browaru

Sjoerd Vreugdenhil Skutki Niezamierzone pokazy premierowe

Pokazy premierowe: 21 i 22.06.2014 w ramach Malta Festival Poznan

Reżyseria, koncepcja wizualna spektaklu Sjoerd Vreugdenhil
Choreografia: Sjoerd Vreugdenhil w ścisłej współpracy z tancerzami
Występują: Urszula Bernat-Jałocha (solistka PTT), Agnieszka Kryst, Ramona Nagabczyńska, Janusz Orlik, Kasia Sitarz, Tomek Pomersbach, Paweł Sakowicz

Muzyka: Szymon Brzóska
Muzycy: Barbara Drążkowska, Emilia Goch 
Muzyka elektroniczna: Kiriakos Spirou
Fragmenty utworów: Jerzego Petersburskiego


Kostiumy, scenografia: Klaudia Filipiak, Kinga Korbalewska, Julia Grabowska, Magda Mojsiejuk, Maja Barańska, Agata Birek, Sławek Krzyżak (School of Form)
Światła: Sjoerd Vreugdenhil
Produkcja: Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk
Podziękowania : Jola Starzak, Dawid Strebicki, Wojtek Dziecic, Agnieszka Jacobson-Cielecka  za umożliwienie współpracy ze School of Form

Spektakl zrealizowany we współpracy z Instytutem Muzyki i Tańca w ramach programu Zamówienia choreograficzne 2014

Skutki Niezamierzone, fot. Jakub WIttchen

Wszyscy migrujemy. Przemieszczamy się z miejsca na miejsce, bezustannie, w tę i z powrotem. Atomy migrują w cząsteczkach. Ptaki między półkulami. Świat porusza się bez wytchnienia, a wraz z nim my trawieni tęsknotą za zmianą. Zawieszeni między przeszłością i przyszłością, wspomnieniami i marzeniami, tym co własne i co zbiorowe, przekonani o swej wyjątkowości, wiedzeni  pragnieniami,  obciążeni bagażem doświadczeń , ograniczani przez innych i samych siebie, a jednak ufający swej wolnej woli,  wyruszamy w podróż w nieznane po krętych ścieżkach nakreślonych na długo przed nami. Dzień po dniu konfrontujemy się ze światem broniąc swej indywidualności, przez  narracje i auto-narracje pielęgnując  mit własnej wyjątkowości.

Nawigując przestrzeniami chaosu, ścieżkami efemerycznych krajobrazów , rozbijamy się o historie innych i skały napotkane po drodze. Niczym ptaki ciernistych krzewów miotamy się w pułapce swoich ciał–  (e) migrujemy  na przekór wszystkiemu do wnętrz swoich umysłów  mamieni wizją upragnionych  ziem obiecanych…

 

skutki niezamierzone, fot. Jakub Wittchen

SJOERD VREUGDENHIL jest absolwentem Królewskiego Konserwatorium w Hadze oraz Rotterdam Dance Academy, solistą Ballet Zurich. Przez 6 lat pracował w Ballet Frankfurt, w ramach którego w 2001 roku zadebiutował także jako choreograf spektaklem Fat Peggy's Sober Property. Artysta ukończył także kurs architektury w Rietveld Academy w Amsterdamie. Obok własnych projektów pod szyldem  swej fundacji StichtingTroublespoon , Sjoerd stworzył także choreografie m.in. dla Dansgroep Krisztina de Chatel, Scapino Ballet Rotterdam, Dansgroep Amsterdam, Dance Works Rotterdam, Codarts Rotterdam, Korzo Theater, Rijksmuseum Amsterdam,  Staatsoper unter den Linden Berlin, Berliner Philharmonic, Staatstheater Wiesbaden, Semperoper Dresden i wielu innych.

 

TANCERZE

Urszula Bernat-Jałocha - Solistka Polskiego Teatru Tańca. Absolwentka Ogólnokształcącej Szkole Baletowej im. Romana Turczynowicza w Warszawie. Po uzyskaniu dyplomu w 2002 roku dołączyła do zespołu Opery na Zamku w Szczecinie, a następnie w latach 2006-2008 była tancerką Teatru Wielkiego w Poznaniu. W 2007 roku ukończyła studia na Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie, gdzie uzyskała tytuł magistra sztuki ze specjalizacją pedagoga baletu. W roku 2008/2009 kontynuowała naukę w Scottish School of Contemporary Dance, gdzie uzyskała tytuł Bachelor of Art, a następnie brała udział w programie apprentice dancer w Scottish Dance Theatre. Podczas studiów w Szkocji współpracowała z Janis Claxton, Thomas Small, oraz Victoria Fox. Urszula Bernat prowadziła szereg warsztatów jako nauczyciel barre au sol podczas corocznych spotkań "Lądeckie Lato Baletowe". Jest również pedagogiem Międzynarodowych Warsztatów Tańca Współczesnego i Otwartych Zajęć Tańca Współczesnego.

W 2009 rozpoczęła pracę w Polskim Teatrze Tańca. Tańczy m.in. w spektaklach: „Walk@ karnawału z postem”, „Carpe Diem”, „Spotkania w dwóch niespełnionych Aktach”, „XL. Polski Teatr Tańca wczoraj i dziś. Odcinek III, lata 1981-84: Yesterday... and TODAY" (chor. Ewa Wycichowska), „Minus 2” (chor. Ohad Nahrin), "Jesień - Nuembir" (chor. Jacek Przybyłowicz), „The Outline”, "Double Trouble" (chor. Karolina Wyrwał), „Alexanderplatz”, "Desert" i "Architektrua światła" (chor. Paulina Wycichowska), "Planets" (idea Lukas i Tereza Lepold), "Public Space" (chor. Karol Miękina), „Volta" (chor. Andrzej Adamczak) oraz "Czterdzieści" (chor. Jo Strømgren).
Ponadto, Urszula w 2014 roku była autorką choreografii do autorskiego spektaklu „Nondescript”. Jego premiera obyła się podczas VII Festiwalu Atelier Polskiego Teatru Tańca. 

Agnieszka Kryst - Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej oraz Uniwersytetu Muzycznego im. Fryderyka Chopina w Warszawie na wydziale Choreografii i Teorii Tańca. Stypendystka Alternatywnej Akademii Tańca 2013 (Stary Browar Nowy Taniec, Poznań). Jako tancerka współpracowała z Karoliną Kroczak, Tomasem Nepsinskim, Juanem Domìnguezem Rojo czy Małgorzatą Haduch.  Finalistka festiwalu/konkursu choreograficznego New Europe Festival 2013 w Pradze. Brała udział w projekcie Friv Move w Centrum Kultury Zamek w Poznaniu - laboratorium improwizacji muzyków i tancerzy. Uczestniczka wielu warsztatów w Polsce i za granicą (m.in podczas ImPulsTanz Festival w Wiedniu). Uczyła się u takich pedagogów jak: Maria Scaroni, Sojerd  Vreugdenhil, Rosalind Crisp, Laura Aris Alvarez, Peter Jasko, Benoit Lachambre, Keith Hennessy czy David Zambrano. 

Janusz Orlik po ukończeniu warszawskiej szkoły baletowej studiował w Brucknerkonservatorium Linz (Austria). Podczas studiów rozpoczął pracę w zespole młodych tancerzy x.IDA Dance Co. Występował w produkcjach choreografów takich jak Olga Cobos, Peter Mika, Catherine Guérin, Rebekka Murgi, Nicole Caccivio, Charlotte Vincent. Od 2002 r. jest stałym członkiem Vincent Dance Theatre (Wielka Brytania). Janusz tworzy również własne prace choreograficzne. Jest autorem spektakli „Exérèse monobloc” (2004), „a bliźniego swego jak siebie samego” (2006), „Live on stage” (2008), „Święto wiosny” (2011), „Insight” (2013). W 2007 roku wystąpił w spektaklu towarzystwa gimnastycznego „nic”. W 2009 roku wziął udział w spektaklu „Happy” Nigela Charnocka, będąc jednocześnie asystentem choreografa. Rok później dołączył do grupy Ugo Dehaesa, Kwaad Bloed (Belgia), występując w spektaklu „Forces”. W 2011 roku dołączył do Nigel Charnock + Company (Wielka Brytania) rozpoczynając pracę nad spektaklem „Ten Men”. W 2011 roku współpracował przy tworzeniu i wystąpił w „Rekonstrukcji” Joanny Leśnierowskiej. W 2012 roku wziął udział we wznowieniu „Horsemeat” Gary Clarke’a (Wielka Brytania). W 2013 roku rozpoczął współpracę z Danielem Landauem (Izrael). W 2014 roku wystąpił w „… (Rooms by the sea) z cyklu ćwiczenia w patrzeniu” autorstwa Joanny Leśnierowskiej. Pozostałe prace to m.in. „Wysokie obcasy” dla zespołu baletowego Opery Krakowskiej, „Alfa” dla Sceny Tańca Współczesnego z Poznania, „Adagio” dla Teatru Muzycznego w Poznaniu. Poza pracą sceniczną Janusz prowadzi warsztaty taneczne w szkołach tańca oraz innych placówkach edukacyjnych w kraju i za granicą. Stypendysta Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego w roku 2011.

Ramona Nagabczyńska -Urodzona w Toronto w Kanadzie. Ramona rozpoczęła swoją edukację taneczną w Państwowej Szkole Baletowej w Warszawie. Po zdobyciu dyplomu kontynuowała naukę na wydziale tańca współczesnego w Hochschule für Musik und Darstellende Kunst we Frankfurcie nad Menem, a nastepnie w London Contemporary Dance School. Po skończeniu edukacji tanecznej tańczyła m.in. dla Polskiego Teatru Tańca, Saju Hari (Wielka Brytania), Darkin Ensemble (Wielka Brytania), Tom Dale Company (Wielka Brytania), 30 Bird Productions (Wielka Brytania), Carrie Cracknell i Lucy Guerin (Wielka Brytania/Australia), Emmy Martin (Irlandia), Davida Wampacha (Francja), Uia Sickle (Belgia/Kanada), Marysi Stokłosy (PL), Kayi Kołodziejczyk (PL), Good Girl Killer (PL) oraz Clod Ensemble (Wielka Brytania), z którymi współpracuje od 2008 roku. Tego samego roku Ramona dołączyła do międzynarodowego kolektywu Universal Law of Impermanence (U/LOI). Jej pierwsza realizacja- Man's Best Friend została stworzona w 2009 roku w ramach programu Solo Projekt organizowanego przez Stary Browar Nowy Taniec. Do późniejszych prac należą instalacja wideo Turao/Dziw (2010), New (Dis)Order (2012) oraz jej najnowsza produkcja  Re:akumulacja, wyprodukowana przez Komunę Warszawę w ramach cyklu RE//MIX. W 2014 spektakl New (Dis)Order jako trzeci w historii polski spektakl dołączył do prestiżowej europejskiej sieci tanecznej Aerowaves. 

Tomek Pomersbach -tancerz legitymujący się wieloletnim doświadczeniem profesjonalnym oraz dyplomem edukacji wyższej uzyskanym na London Contemporary Dance School (2010). Od sierpnia 2010 do grudnia 2013 był tancerzem Polskiego Teatru Tańca w Poznaniu. Występował m.in. w Minus 2 (chor. Ohad Naharin), Wiośnie-Effatha (chor. Ewa Wycichowska), Desert (chor. Paulina Wycichowska), Wo-man w pomidorach (chor. Yossi Berg) oraz 40 (chor. Jo Strømgren). Pracując w teatrze, współrealizował również dwa spektakle w ramach Atelier młodych choreografów: Arytmię (2012) oraz Ukradkiem (2013). Ten ostatni spektakl był prezentowany m.in. na Festiwalu Tańca Współczesnego SPACER w Krakowie oraz na Festiwalu Inqbator Ruchu vol. 2 w Ostrołęce. Od 2014 roku pracuje jako niezależny tancerz i performer. Jest związany z teatrem Pink Mama Theatre prowadzonym w szwajcarskim Bernie przez Sławka Bendrata i Dominika Krawieckiego. Podejmuje również własne działania w zakresie choreografii. W maju, w ramach X edycji Mandala Performance Festival we Wrocławiu, odbędzie się premiera jego solowego spektaklu, Quaerere, współtworzonego z Anitą Szurek.

Ramona Nagabczyńska -Urodzona w Toronto w Kanadzie. Ramona rozpoczęła swoją edukację taneczną w Państwowej Szkole Baletowej w Warszawie. Po zdobyciu dyplomu kontynuowała naukę na wydziale tańca współczesnego w Hochschule für Musik und Darstellende Kunst we Frankfurcie nad Menem, a nastepnie w London Contemporary Dance School. Po skończeniu edukacji tanecznej tańczyła m.in. dla Polskiego Teatru Tańca, Saju Hari (Wielka Brytania), Darkin Ensemble (Wielka Brytania), Tom Dale Company (Wielka Brytania), 30 Bird Productions (Wielka Brytania), Carrie Cracknell i Lucy Guerin (Wielka Brytania/Australia), Emmy Martin (Irlandia), Davida Wampacha (Francja), Uia Sickle (Belgia/Kanada), Marysi Stokłosy (PL), Kayi Kołodziejczyk (PL), Good Girl Killer (PL) oraz Clod Ensemble (Wielka Brytania), z którymi współpracuje od 2008 roku. Tego samego roku Ramona dołączyła do międzynarodowego kolektywu Universal Law of Impermanence (U/LOI). Jej pierwsza realizacja- Man's Best Friend została stworzona w 2009 roku w ramach programu Solo Projekt organizowanego przez Stary Browar Nowy Taniec. Do późniejszych prac należą instalacja wideo Turao/Dziw (2010), New (Dis)Order (2012) oraz jej najnowsza produkcja  Re:akumulacja, wyprodukowana przez Komunę Warszawę w ramach cyklu RE//MIX. W 2014 spektakl New (Dis)Order jako trzeci w historii polski spektakl dołączył do prestiżowej europejskiej sieci tanecznej Aerowaves. 

Paweł Sakowicz jest niezależnym tancerzem i choreografem. Absolwent Instytutu Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego oraz studiów magisterskich w London Contemporary Dance School w zakresie performensu i choreografii. Współpracował m.in. z Sashą Roubicek, Jeannie Steele, Paolo Mangiola, Claire Cunningham, Karelem Vankiem, Marią Stokłosą. W choreografii najbardziej interesują go zagadnienia roli publiczności w performensie oraz improwizacja. Często współpracuje z artystami i kuratorami w Londynie, Warszawie i Berlinie. Paweł okazjonalnie uczy w Białymstoku (Akademia Teatralna) i Warszawie. Jest stypendystą Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, programu rezydencyjnego Instytutu Muzyki i Tańca oraz Alternatywnej Akademii Tańca Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk.

Katarzyna Sitarz - tancerka, performerka, choreografka, instruktorka, podróżniczka.  Urodzona w Szczecinie, gdzie od wczesnych lat rozpoczęła edukację muzyczną oraz taneczną i artystyczną. Studiowała filologię słowiańską na Uniwersytecie Wrocławskim oraz ukończyła CODARTS/ Rotterdam Dance Academy, kształcąc się na wydziale tańca i choreografii. W 2007 r. za swoją pracę "When the last candle is blown out…" została wyróżniona nagrodą publiczności na 8th Solo Dance International Festival w Budapeszcie oraz podwójną nagrodą za wykonanie i choreografię na 11th International Solo­Dance­Theater Festival w Stuttgarcie. Występowała między innymi w Holandii, Niemczech, Czechach, Polsce i Brazylii. Stypendystka holenderskiego Ministra Kultury i Edukacji (Huygens Program), polskiego Ministra Kultury i Edukacji (Młoda Polska) oraz kilkakrotnie Prezydenta Miasta Szczecin. W 2010 została nominowana do programu The Rolex Mentor and Protégé Arts Initiative (USA/Szwajcaria), gdzie miała przyjemność poznać i pracować z amerykańską choreografką Trishą Brown. Stypendystka DanceWeb 2010 przy ImPulsTanz Festival w Wiedniu. W 2011, dzięki Tanja Liedtke Foundation, wyjechała do Australii, gdzie odbyła rezydencję artystyczną, pracując nad "home project" oraz współpracowała z australijską choreografką Lucy Guerin.  Wraz z zespołem 17th ASEF University (Asian­European Foundation), stworzyła w Malezji wystawę fotograficzną na temat światowego niematerialnego dziedzictwa narodowego. W 2012  zaproszona zostala do OMI International Dance Collective w Ghent, USA a w 2013 uczestniczyla w pierwszej edycji eksperymentalnego programu sztuk performatywnych - SMASH Berlin. Katarzyna jest jedna z inicjatorek niezależnego amsterdamskiego kolektywu Area59, ktory stanowi platformę artystycznej wymiany, współpracy oraz regularnego szeroko pojętego treningu performatywnego.
Od 2008 Katarzyna  współpracuje jako niezależna tancerka z artystami: Rui Horta (Portugalia), Pedro Goucha (Portugalia/Holandia), Dyland Newcomb (USA), Liat Magnezy (Izrael/Holandia), La Fura dels Baus (Hiszpania), Jens van Daele (Belgia), dyrygentem Amsterdam Opera House Boudewijn Jansen (Holandia), Kud Ljud (Słowenia) oraz od niedawna z zespołem MAAS Theater w Rotterdamie, który specjalizuje się w tworzeniu spektakli tanecznych i teatralnych dla młodego widza. 

Spektakl zrealizowany we współpracy z Instytutem Muzyki i Tańca w ramach programu Zamówienia choreograficzne 2014

instytut muzyki i tanca
Przy wsparciu:

LOGA MKIDN3 ambasada holandii3

W ramach:

malta logo 2014 72dpi skrocona data9