koszt uczestnictwa 200zł
aplikacje - liczba miejsc ograniczona
Warsztat odbywa się w ramach programu Identity.Move!
Więcej informacji o programie w zakładce Sieci partnerskie oraz na stronie identitymove.eu
Stan jest kondycją, szczególną relacją między istotami ludzkimi, określonym sposobem zachowania; unicestwiamy go przez zawiązanie nowej relacji, odmienne wobec siebie zachowania… (Gustav Landauer)
W jaki sposób możemy praktykować nowe sposoby bycia razem? Queer’owa porażka, trzęsienie się rozpisane na godziny, rytualne umieranie, anarchistyczna utopia, ucieleśniony opór.. Taneczne studio jako laboratorium dla ciał, obiektów, uczuć, idei, działań… Zainspirowani praktykami queer, zagadnieniami tożsamości, aktywizmem i utopią, będziemy eksplorować taniec w grupie i taniec w pojedynkę, taniec jako sztukę, taniec jako protest, taniec jako medytację, taniec jako doświadczenie, taniec jako…
Keith Hennessy (USA) artysta o międzynarodowej renomie mieszkający w San Francisco, określany jest jako performer, choreograf, pedagog, działacz, kaznodzieja, mentor i mistrz ceremonii. Jego cięte, radykalne i nagradzane spektakle interdyscyplinarne czerpią z tańca, sztuki performansu, cyrku, improwizacji, aktywizmu i szamanizmu. Interdyscyplinarne zainteresowania artysty obejmują improwizację, rytuał i działania publiczne jako narzędzia analizy rzeczywistości politycznej. Najnowsze wyróżnienia to Bessie Award (2009), dwie nagrody im. Isadory Duncan (2009), wyróżnienie Goldie przyznawane przez gazetę „San Francisco Bay Guardian” (2007), stypendium Alpert / MacDowella z dziedziny tańca (2005), a także rezydencje w MacDowell, Yaddo i Djerassi. Hennessy reżyseruje Zero Performance, był członkiem zespołów: Contraband (85-94), CORE (95-98) oraz Cahin-caha, cirque bâtard (98-02). Najnowsze prace to „Delinquent” (Młodociany przestępca), spektakl z młodzieżą analizujący kwestie przestępstw i karania osób młodocianych powstały na zlecenie Yerba Buena Center for the Arts. Kolejną nowszą realizacją jest „Crotch” (uhonorowany Bessie Award), spektakl solowy powstały w L’Arsenic w Lozannie, a zaprezentowany w Nowym Jorku, Minneapolis, San Francisco, Zagrzebiu, Liverpoolu, Berlinie, Wiedniu i także podczas ostatniego festiwalu Malta w Poznaniu. Działalność pedagogiczna zawiodła artystę na Uniwersytet Tańca i Sztuki Cyrkowej (Sztokholm), festiwal ImPulsTanz (Wiedeń), Festiwal Touch & Play (Berlin), do Ponderosy (Stolzenhagen) oraz na Festiwal Tańca Amerykańskiego (Durham). Hennessy jest doktorantem w dziedzinie sztuk performatywnych na Uniwersytecie Kalifornijskim w Davis.
Projekt powstaje dzięki wsparciu Programu Kultura Unii Europejskiej.