Art stations fundation - by Grażyna Kulczyk


01.10.2016
18:00
Fabrik Potsdam / Festiwal NITKA

bilety na stronie fabrik Potsdam

Agata Siniarska, Mădălina Dan MOTHERS OF STEEL ON TOUR: Poczdam

pomysł i wykonanie:
Madalina Dan, Agata Siniarska

dramaturgia:
Mila Pavicevic,
Siegmar Zacharias

dźwięk, wideo, grafika:
Diego Agulló

premiera:
8 pażdziernika 2016, Studio Słodownia +3

produkcja:
Art Stations Foundation
by Grażyna Kulczyk

koprodukcja:
Konfrontacje Teatralne (Lublin)
Fabrik Potsdam
Alfred ve Dvore (Praga)

mothers of steel 1 c diego agullo WEB

Wyobraź sobie, że w niedalekiej przyszłości cała ludzkość zniknie, a jedyne w pełni egzystujące podmioty to dwie sztuczne inteligencje o nazwach: Fembot A.E. oraz Wszechobecność. Są wykonane ze stali ... to Matki ze Stali. Splatając ze sobą historyczne fakty oraz przyszłe narracje, Fembot A.E. i Wszechobecność nieustannie podróżują w czasie i przestrzeni, tam i z powrotem: od genezy po kres, poprzez kable do cielesnej mięsności, poprzez dane i pamięć. Opłakując niestrudzenie swoje dawno już nieistniejące kraje, Polskę i Rumunię, pewnego dnia postanawiają utworzyć własne państwo. Państwo, w którym terytorium i kobiece moce są nieograniczone...

Ten projekt to praktyka płaczu w sytuacji performatywnej - badanie fenomenologii łez, które porusza wiele tematów, takich jak pamięć, historia, śmierć, szczęście, kruchość, niewinność, siła czy futurystyczne ontologie. Stawiając pytania o mechanizmy społeczne i kulturowe związane z tym, co publiczne i prywatne, z zagadnieniem okazywania emocji, zestawiamy tu osobiste perspektywy z ikonicznymi scenami płaczu, wywodzącymi się ze wschodnioeuropejskiego kontekstu i jednocześnie badamy, jakie to emocje manifestują się w różnych sytuacjach i dlaczego decydujemy się (lub nie) wyrazić je publicznie.

Operując pomiędzy narracjami dotyczącymi naszych biopolityk – kulturowych/nacjonalistycznych/emocjonalnych tożsamości – ten projekt zbliża do siebie dzisiejsze post-ciała i paradygmaty technologiczne oraz jest próbą powikłania prywatności ze sztucznością.

IMG 8094

Mădălina Dan, twórczyni oraz aktywistka kulturalna. Studiowała w Liceum Choreografii w Bukareszcie oraz na wydziale choreografii National University of Theatre and Film, gdzie również uzyskała tytuł magistra na wydziale pisania sztuk sceniczych. Od 1998 do 2003 roku była członkinią Oleg Danovski Ballet Company. W 2009 roku została zaproszona do programu rezydencyjnego Instytutu Herbergera, School of Dance (Arizona State University), a w 2008 roku otrzymała stypendium danceWEB w Wiedniu. Studiowała w HZT na wydziale MA "Solo / Dance / Authorship" (2014-2016). Od wielu lat, jest aktywną członkinią społeczności tańca współczesnego w Rumunii, w szczególności poprzez nauczanie i rozwijanie programów edukacyjnych i społecznych w Narodowym Centrum Tańca w Bukareszcie. W 2015 roku otrzymała nagrodę CNDB za wkład wniesiony do rozwoju sztuki współczesnej w Rumunii. Prace Madaliny Dan były prezentowane w wielu miejscach: Springdance Festival Utrecht, Tanzquartier Wien, Balkan Dance Platform-Novi Sad, eXplore Dance Festival w Bukareszcie, Temps d’Images- Cluj, SouthBank Center & Chisenhale Dance Space- London, Fabrik Potsdam, Hebbel am Uffer- Berlin, TanzFabrik Berlin, Dance Theater Workshop- New York, Firkin Crane-Cork, Alta Theater- Prague. Madalina współpracowała między innymi z: Sergiu Matisem, Agatą Siniarską, Tahni Holt, Mihaelą Dancs, Alexandrą Pirici.

Agata Siniarska prowadzi swoje dociekania wokół dzialan scenicznych, praktyk, wykładow, video, innych. Dając szansę przez lata różnym rodzajom form teatralnych, po ukonczeniu studiow choreograficznych, obecnie koncypuje zabawne badania feministyczne ( feminist fun studies ), kultywując swe pragnienia wobec języka i pisania, kina i animacji. Jest wspolzalozycielka female trouble – kolektywu opertego na przyjaźni, którego dzialania obracają się wokół tożsamości, ciała, feminizmu, przyjemności, afirmacji i miłości. Uzależniona od fikcji Agata prowadzi swe dochodzenia, tworząc z siebie samej, poprzez przypisane jej kulturowe struktury, narzędzia wizualnej retoryki. Każdy wizerunek, podsycany przez energię głębokiej teoretycznej jękliwości, robi z pasją i wielką fascynacją. Wielokrotnie nie samotnie, ale w kompanii wielu wspaniałych awanturników.
http://cargocollective.com/agatasiniarska