Art stations fundation - by Grażyna Kulczyk


10.12.2018 - 22.12.2018
Studio Słodownia +3
Paweł Sakowicz MASAKRA REZYDENCJA

Koncepcja, choreografia:
Paweł Sakowicz

Kreacja, taniec:
Karolina Kraczkowska, Agnieszka Kryst, Ramona Nagabczyńska, Iza Szostak

Dramaturgia:
Anka Herbut

Muzyka:
Lubomir Grzelak

Scenografia:
Anna Met

Reżyseria światła:
Jacqueline Sobiszewski

Zdjęcia:
Witek Orski

Podziękowania dla:
Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski

W ramach programu choreograficznego Nowego Teatru i Art Stations Foundation POSZERZANIE POLA

Kurator:
Joanna Leśnierowska

Nowy Teatr logo SM

Uwaga!
Na czas spektaklu cztery białe tancerki przyjmują odcień skóry light brown.

PLAKAT Masakra pion

W 1937 r. polski rząd wysłał na Madagaskar ekspedycję, mającą zbadać możliwość kolonizacji wyspy. Uczestniczyli w niej major Mieczysław Lepecki, współpracownik Józefa Piłsudskiego, oraz pisarz i podróżnik Arkady Fiedler. Wyprawę wspierała Liga Morska i Kolonialna, popularyzująca hasło: „jak każdemu wolnemu narodowi, Polsce należą się kolonie”. Polską kolonią Madagaskar nigdy jednak nie został.

W 1920 r. w Londynie nieformalna konferencja nauczycieli tańca powołała nowy styl: modern ballroom dance. Tańce zniewolonych społeczności z obszarów Brazylii, Haiti i Kuby zostały skodyfikowane i stały się popularną rozrywką dla wyższej klasy średniej. Z czasem samba, cha-cha, rumba, paso doble i jive stworzyły grupę latynoamerykańskich tańców towarzyskich, do dziś wykonywanych na turniejach tańca sportowego.

pawesakowiczfot.WitekOrskiDisturbedDasein SM

Paweł Sakowicz - choreograf i tancerz. Absolwent politologii na Uniwersytecie Warszawskim oraz choreografii i performansu w London Contemporary Dance School. Pracuje z choreografami, reżyserami i artystami wizualnymi, tworzy choreografie do spektakli teatralnych. Autor prac: Bernhard, TOTAL, Jumpcore i Thriller (ostatni wspólnie z Anną Smolar). Otrzymał wyróżnienie w 22. Ogólnopolskim Konkursie na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej (2015/2016) oraz nominację do Paszportów Polityki 2016 w kategorii „Teatr”. Swoje spektakle pokazywał m. in. podczas dwóch edycji Polskiej Platformy Tańca, w NYU Skirball czy CAC New Orleans. W 2019 roku artysta wspierany przez europejską sieć Aerowaves Twenty19.