Art stations fundation - by Grażyna Kulczyk


02.12.2017
11:00
Studio Słodownia +3

Bilety w cenie 20zł (dziecko + opiekun) do nabycia w punktach informacyjnych Starego Browaru, księgarniach Empik oraz na portalu ebilet.pl

Hanna Kanecka, Aleksandra Bożek-Muszyńska DOoKOŁA SPEKTAKL STARY BROWAR NOWY TANIEC DLA DZIECI

 

W sobotę 2 grudnia o godzinie 11:00 oraz 16:00 odbędą się dwa pokazy spektaklu interaktywnego DOoKOŁA

Ilość miejsc jest ograniczona - zapraszamy do wcześniejszego zakupu biletów.

Spektakl interaktywny przeznaczony jest dla rodzin z dziećmi w wieku od 1,5 do 3 lat.

Zarówno dorosłych jak i dzieci prosimy o przyjście w stroju niekrępującym ruchów. W przestrzeń spektaklu uczestnicy wchodzą bez butów.

pomysł
Hanna Kanecka

choreografia
Aleksandra Bożek-Muszyńska, Hanna Kanecka

kreacja i wykonanie
Aleksandra Bożek-Muszyńska, Hanna Kanecka, Natalia Oniśk

opieka artystyczna
Dalija Aćin Thelander

muzyka
Patryk Lichota

światło
Joanna Leśnierowska, Łukasz Kędzierski

kostiumy
Aneta Chudzicka Szycie na Miarę

podziękowania
dla wszystkich osób, które hojnie dzieliły się bardzo cennymi informacjami zwrotnymi i towarzyszyły nam w procesie powstawania spektaklu – w szczególności dla rodziców uczestniczących w próbach otwartych oraz dla Alicji Bielawskiej

produkcja
Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk

koprodukcja
Malta Festival Poznań

partner
Społeczne Przedszkole Lipowa Alejka w Poznaniu

czas trwania ok. 50 minut

zdjęcia © Jakub Wittchen

DOoKOŁA jest spektaklem proponującym choreograficzne, interaktywne i wielozmysłowe doświadczenie najmłodszym widzom i ich opiekunom. Poprzez pracę z obiektem, ruchem, dźwiękiem i światłem artystki zachęcają uczestników do wejścia na scenę. Jej bezpieczna, artystyczna i uważnie skomponowana przestrzeń każdorazowo staje się miejscem twórczej i swobodnej eksploracji.

Spektakl powstał z wdzięczności wobec dzieci za ich wrodzoną mądrość. To właśnie one, swoim spontanicznym działaniem, wciągają dorosłych do twórczej zabawy i stają się w DOoKOŁA przewodnikami po świecie sztuki. Artystki pragną podczas trwania spektaklu obudzić swoistą jakość relacji rodzic - dziecko poprzez skomunikowanie opiekunów z ich własną, wewnętrzną, dziecięcą częścią. Instalacja stwarza dorosłym uczestnikom okazję do rozwijania własnej ekspresji, wyrażania czułości oraz pogłębiania otwartości na świat i drugiego człowieka. Taki rodzaj aktywności ma szansę przełożyć się bezpośrednio na relację z dzieckiem, którego główny przewodnik po życiu staje się bardziej uważny, czuły, responsywny, pewniejszy siebie i czujący własne potrzeby, a co za tym idzie - „mieszczący” potrzeby dziecka.

Zapraszamy do wspólnego odkrywania łagodnego, niespiesznego i wielowarstwowego świata.

DoOKOA 2 photo Jakub Wittchen dla Art Stations Foundation by Grayna Kulczyk

Projekt jest konsekwentnym artystycznie krokiem długotrwałych poszukiwań naukowych i choreograficznych, dotyczących artystycznej pracy z dziećmi, dwóch twórczyń. Zainteresowane sztukami performatywnymi dla najmłodszych odbiorów, zgłosiły się na coaching uczący konkretnych narzędzi w tym właśnie zakresie, zorganizowany przez Art Stations Foundation w ramach Alternatywnej Akademii Tańca 2015. Gdy parę miesięcy później fundacja ogłosiła konkurs na projekt spektaklu dla dzieci od 0-6 lat, ich propozycja okazała się najlepszą spośród zgłoszeń. Realizacja ich projektu, pod artystyczną opieką Daliji Aćin Thelander – jednej z najbardziej oryginalnych twórczyń światowego teatru dla najmłodszych dzieci (autorki chociażby, dobrze znanej w Poznaniu, instalacji Baby Space), była okazją do skorzystania z jej ogromnej wiedzy. Zainspirowane tą współpracą twórczynie DOoKOŁA, w sposób artystyczny, podejmują krytyczną myśl dotyczącą koncepcji sztuk performatywnych kierowanych do najmłodszych widzów i budują wydarzenie artystyczne postrzegające taniec i choreografię w jej szerszym znaczeniu – jako jednocześnie artystyczne i społeczne doświadczenie.

DoOKOA 4 photo Jakub Wittchen dla Art Stations Foundation by Grayna Kulczyk

Hanna Kanecka teatrolożka, doktorantka kierunku wiedza o teatrze UAM, laureatka stypendium Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego za osiągnięcia w nauce, stypendium Rektora UAM za wyniki naukowe, stypendium Erasmus (dzięki któremu przez rok studiowała na paryskiej Sorbonie) oraz stypendium częściowego Alternatywnej Akademii Tańca 2016 (ASF by Grażyna Kulczyk). Pracę magisterską poświęciła badaniu statusu obecności małych dzieci w przedstawieniach kierowanych do dorosłych widzów, obecnie pracuje nad doktoratem podejmującym praktyki umieszczania na scenie zwierząt. Działa zarówno w obszarze teorii sztuk performatywnych, jak i praktyki tańca współczesnego oraz teatru fizycznego. Jej zainteresowania badawcze i twórcze dotyczą styku performatyki i psychoanalizy. Jest autorką i wykonawczynią monodramu „Nie przyj”, podejmującego doświadczenie ciąży i macierzyństwa. Ukończyła roczny kurs choreografii eksperymentalnej „Choreografia w Centrum”, organizowany przez warszawskie Centrum w Ruchu.

Aleksandra Bożek-Muszyńska tancerka, choreografka, performerka, instruktor tańca współczesnego, trener biznesu, filolożka, uczestniczka wielu warsztatów i coachingów ruchowych. Od kilku lat prowadzi regularne zajęcia z tańca współczesnego i improwizacji, gimnastykę dla seniorów oraz tworzy autorskie choreografie i jest aktywna na polskiej scenie tańca i performensu. Stypendystka Alternatywnej Akademii Tańca 2015 i 2016 realizowanej przez Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk oraz Intensive Course w School For New Dance Development w Amsterdamie w 2015 roku. Od 2007 związana z warszawskim Teatrem „Mufmi” Anny Piotrowskiej, gdzie aktualnie jest koordynatorem do spraw artystycznych i instruktorem. Zdobywczyni wielu nagród w konkursach choreograficznych (m. in. The Best Solo 2014 za solo "I know №Thing" na międzynarodowym festiwalu Solo& Duo w Budapeszcie) i tanecznych. Jej prace były prezentowane m. in. w Berlinie, Budapeszcie, Krakowie, Warszawie i Wiedniu. Jako freelancer współpracował m.in. z: Rebeccą Lazier ("There Might Be Others"), Anną Godowską i Sławkiem Krawczyńskim ("Bataille i świt nowych dni"), czy Yoshiko Chumą ("Dead end - Ponderosa").

logo czasdzieci jpg   NOWE taniecPOLSKA logo www   qlturka znak podpis RGB 

  Iks logo    logo miasto dzieci