Art stations fundation - by Grażyna Kulczyk


08.03.2015
19:00
Studio Słodownia +3

Bilety w cenie 15zł i 10zł (ulgowe) dostępne w Punktach Informacyjnych Starego Browaru oraz na ebilet.pl

Marysia Zimpel WHAT DO YOU REALLY MISS? (3),2 PREMIERA

sbnt co z tym tancem

 

choreografia Marysia Zimpel

taniec Magdalena Chowaniec, Natalia Wilk, Marysia Zimpel

światło / feedback Joanna Leśnierowska

premiera 8 marca 2015, Studio Słodownia +3, godz. 19:00

produkcja Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk

Spektakl zrealizowany przy wsparciu Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach projektu Co z tym tańcem 2015?

 

Podziękowania dla NadaLokal za udostępnienie przestrzeni studyjnej w Wiedniu. 

Szczególne podziękowania dla Yiannisa Papachristosa i Bruno Listopada za ich artystyczne i przyjacielskie wsparcie. 

Punktem wyjścia dla pracy What do you really miss?” (3),2 było abstrakcyjne solo o tym samym tytule ((1),1 i (1),2).

Podczas procesu twórczego w 2012 roku zadałam sobie pytanie: “What do you really miss?”. Tym razem, rozpisując materiał dla trzech ciał, odpowiedź pozostaje ta sama: “nic”, w tym sensie pusta przestrzeń nie musi być czymś wypełniona; treść stanowią przelotnie uchwycone, chwilowe spotkania i poświaty przypadkowych przecięć między ciałami. W tej pracy ciało jest nieustannie rozpięte miedzy krokiem do przodu i do tyłu, między poddaniem się sile grawitacji i uniesienia, a każdy kontrolowany horyzontalnie i wertykalnie kierunek zakrzywia się w przestrzeni.

"What do you really miss?” trio to choreografia oparta na konkretnych, wcześniej zdefiniowanych zasadach, według których tancerki tworzą ruch, nawigując zmianami jego intensywności.

What do you really miss MZ

Maria Zimpel pracuje w przestrzeni tańca, choreografii i performensu. W swojej pracy koncentruje się głównie na poszukiwaniach ruchowych, badając granice fizyczności. Uczyła się w HZT na berlińskim Uniwersytecie Artystycznym ( Udk), studiowała również kulturoznawstwo na Wydziale Nauk Społecznych w Poznaniu (UAM). Spotkanie z Gill Clark, Rosalind Crisp oraz Isabelle Schad, silnie wpłynęły na jej rozwój artystyczny oraz rozumienie tańca. Maria Zimpel jest autorką takich prac jak “Working like a Dog” (debiut w duecie z poetą Erykiem Greenem na festiwalu Image Tanz w Wiedniu 2010), solo “What do you really miss?”, stworzone w ramach Solo Projektu 2012 w Poznaniu, s c a t t e r ( 2013/2014)- we współpracy z Zeiną Hanna i Bryanem Eubanksem (na zaproszenie FrivMove Zamek/CK Zamek), noish~ (2014), który powstał w kolaboracji z eksperymentalnym muzykiem - Gerardem Lebikiem (zrealizowany w ramach cyklu Performat w Galerii Miejskiej Arsenał) oraz zwiastun trio “What do you really miss?”, którym Maria Zimpel zakwalifikowała się na prestiżowy konkurs Danse Elargie w Paryżu w 2014 roku. Maria Zimpel współpracowała i współpracuje również z takimi artystami i artystkami jak Deufert&Plischke, Isabelle Schad, Aleksandra Borys, Rosalind Crisp i Kat Valastur. W latach 2010-2012 należała do wiedeńskiego kolektywu teatralnego God’s Entertainment. Związana jest artystycznie głównie z Poznaniem, Berlinem i Wiedniem. Od jakiegoś czasu, za Agnes Martin mówi o sobie jako o abstrakcyjnej ekspresjonistce.

Magdalena Chowaniec po ukończeniu Państwowej Szkoły Baletowej w Bytomiu, naukę tańca kontynuowała na Uniwersytecie A.Brucknera w Linz, gdzie otrzymała tytuł Master of Arts. Magdalena na stale mieszka i pracuje w Wiedniu, gdzie aktywna jest jako tancerka, choreografka, performerka, wykładowca i  piosenkarka zespołu garage punkowego. Współpracowała z m.in. kolektywem Superamas, Markiem Tompkinsem, Olegiem Soulimenko, Jeromem Belem, Amandą Pina, Florentiną Holzinger, Mathieu Grenier, Agatą Maszkiewicz i wielu innymi. Jej własne prace jak solo "Hold your horses" , "New Vienese Organic Actionism", "Until death do us part" , "When I don't dance I collect crystal balls" czy "Attan stays with us" pokazywane były m.in. w Austrii, Niemczech, Szwajcarii, Rumunii, Holandii, Polsce, Bułgarii i  Francji. Magdalena angażuje sie również jako choreograf w pracy z uchodźcami, bierze udział w projektach badawczych dotyczących empatii w muzyce i tańcu,  jest również basistką i wokalistą grupy garage punkowej The Mob Fixing Freedom.

Natalia Wilk – tancerka-freelancerka. Absolwentka Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. L. Solskiego na Wydziale Teatru Tańca w Bytomiu (dyplom 2013) oraz Uniwersytetu Śląskiego na kierunku Politologia (dyplom 2010). Pracowała z Isabelle Schad w Collective Jumps, Koenem Augustijnem w Dance Moves Cities, Cosminem Manolescu przy „Fragile” w ramach rezydencji E-motional, re:thinking dance, Pawłem Passinim i Robertem Haydenem w „Dynamika Metamorfozy” w Instytucie Grotowskiego, Robertem Talarczykiem w spektaklu „Open Chopin”, kolektywem Harakiri Farmers przy „STILLE”.
Stypendystka programu „Alternatywna Akademia Tańca” w 2014r, Marszałka Województwa Śląskiego w dziedzinie kultury na rok 2013, oraz programu Rezydencja/Premiera 2012 w Gdańskim klubie Żak, w ramach którego stworzyła solo „Pacierz pokrętny” pod artystyczną opieką Pii Meuthen (Panama Pictures Dance Theatre). Tańczyła w projektach Idana Cohena, Rafała Urbackiego, Victorii Fox, Guilherme Botelho, Les gens d'Uterpan. Uczestniczka master classes i coachingów z Les Ballets C de la B, Davidem Zambrano, Luquid Loft Companie, Anną Van Den Broek, Yasmeen Godder, Malą Kline, Igorem Podsiadłym itd.
Zajmuje się także pisaniem o tańcu. W roku 2011 odbyła research w zakresie krytyki tańca na San Diego State University w Californii. Jej życiową pasją jest podróżowanie autostopem – zwiedziła w ten sposób Azję Centralną, Bałkany, Afrykę Zachodnią, Kaukaz itd. Następny będzie kosmos.

LOGA MKIDN