Art stations fundation - by Grażyna Kulczyk


25.08.2013 - 01.09.2013
Studio Słodownia +3
the_rite_of_dreams_project KRAWCZYŃSKI / WYGODA / GODOWSKA RESIDENCY

 IMG 1829

REZYDENCI

Sławek Krawczyński - reżyser teatralny, dramaturg, scenarzysta i autor filmów krótkometrażowych. Autor i realizator projekt badawczego pod nazwą „Taniec śniącego ciała”, którego celem jest zastosowanie metod psychologii zorientowanej na proces Arnolda Mindella oraz psychologii analitycznej C.G. Junga w praktyce tańca i teatru, realizowanego we współpracy z Akademią Psychologii Zorientowanej na Proces w Warszawie.

Laureat głównej nagrody VIII Ogólnopolskiego Konkursu na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej za spektakl „Lustro. Byliśmy tam któregoś dnia, lecz zdążyliśmy zapomnieć”. Trzykrotny stypendysta Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Stypendysta Komitetu Kinematografii. Współzałożyciel Teatru Bretoncaffe i jego dyrektor artystyczny.

Autor i reżyser spektakli „Lustro. Byliśmy tam któregoś dnia lecz zdążyliśmy zapomnieć", „Ś-nic", „T-RAUM", „Slam.in", Slam.out", „Opera toffi", „Manifest jaszczurki", „Tańcząc Sarę Kane", „dion.is.us", „Ja, Agaue", „Topinambur". Z Teatrem Bretoncaffe wielokrotnie reprezentował sztukę polska zagranicą – we Francji, Niemczech, Estonii, Chorwacji, Słowenii, Słowacji, Rosji, Czechach i na Węgrzech.

Tomasz Wygoda - tancerz, aktor, pedagog, choreograf. Tancerz Śląskiego Teatru Tańca w Bytomiu (1997-2003). Występował m.in. w spektaklach Łumińskiego i Drzewieckiego (Polska), Henrietty Horn (Niemcy), Jonathana Hollandera (USA) i Paula Claydena (Wielka Brytania). Współpracował i występował w spektaklach K.Lupy, K.Warlikowskiego, P. Miśkiewicza, M. Zadary, A.Olsten, M.Grabowskiego i J.Peszka, B.Wysockiej, K. Garbaczewskiego, N.Korczakowskiej, M.Kleczewskiej.

Od 2007 współpracuje z Mariuszem Trelińskim i innymi reżyserami operowymi (m.in choreografie do spektakli: ‚Borys Godunow’ Musorgskiego, ‚Król Roger’ Szymanowskiego, ‚Aleko’ Rachmaninowa i ‚Jolanta’ Czajkowskiego, ‚Orfeusz’ i Eurydyka Glucka, ‚Turandot’ i 'Manon Lescaux’ Pucciniego, ‚Jakoba Lenza’ Rihma, ‚Halki’ Moniuszki, ‚Latającego Holendra’ oraz ‚Pierścień’ Wagnera. Z Anną Godowską i Sławkiem Krawczyńskim w ramach Teatru Bretoncaffe pracował wcześniej przy spektaklach ‚Slam out’ oraz ‚Tańcząc Sarę Kane’.

Anna Godowska - tancerka, choreografka, pedagog tańca współczesnego. W swoim dorobku ma choreografie zespołowe oraz prace solowe m.in. ”Na drodze do Opus” zrealizowaną w ramach „Solo w dialogu-Solo im dialog”, przygotowane na otwarcie Choreographisches Zentrum NRW w Essen, 2000;

Rezydentka Centre national de la danse w Paryżu, Centrum Maison Folie w Belgii oraz Choreographisches Zentrum NRW w Essen, stypendystka Mobile Academy, Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Uczestniczka Theorem Residency Project oraz Interdyscyplinary Dramaturgy Coaching w Zagrzebiu.

Współzałożycielka Teatru Bretoncaffe, gdzie jako choreografka i tancerka zrealizowała dwanaście spektakli w ciągu dziewięciu lat działalności (m.in. choroegrafia i taniec w następujących spektaklach: „Lustro“, „Slam.out“, „Slam.in“, „Topinambur“, „Ja, Agaue“, „dion.is.us“) . Jako choreografka współpracowała i współpracuje z artystami z innych dziedzin sztuki, m.in. z Katarzyną Kozyrą („Lord of dance“, „Il castrato“, „Chearliderka“), Anną Baumgart („Utwór o Matce i Ojczyźnie“), Martą Górnicką (Chór kobiet - „Tu mówi chór", „Magnificat", „Requiemaszyna"), Kubą Czekajem (film „Ciemngo pokoju nie trzeba się bać").

Od 2005 roku wspólnie ze Sławomirem Krawczyńskim realizuje projekt badawczo - artystyczny „Taniec Śniącego Ciała”, inspirowany metodologią Psychologii Zorientowanej na Proces Arnolda Mindella.